T-2 prosjekt har fått oppdatert logo og visuell identitet som bedre reflekterte deres verdier, styrker, og den posisjon de har i dag som en av Norges ledende aktører innen samspill og prosjektledelse.
T-2 prosjekt har fått oppdatert logo og visuell identitet som bedre reflekterte deres verdier, styrker, og den posisjon de har i dag som en av Norges ledende aktører innen samspill og prosjektledelse.
Med røtter tilbake til 1998 har T-2 utviklet seg sammen med bransjen, og behovet for en moderne og profesjonell identitet meldte seg i takt med selskapets vekst og utvikling. Vi gikk sammen og så på deres verdier, virke og posisjon, og ble enige om å utvikle ny logo og visuell profil som bygget på de grunnleggende verdiene selskapet har.
Løsning
Vi utviklet ny logo og visuell identitet som speiler T-2s kjerneverdier: modernisering, samspill og tillit. Logoen ble designet for å være et tydelig symbol på deres metodikk og samarbeidsmodell, samtidig som den gir et friskt og profesjonelt uttrykk. Et sentralt element i logoen er det negative feltet som representerer bindestreken i navnet ‘T-2’, som igjen representerer T-2s rolle som bindeleddet i prosjektene de leder og verdiskapningen de fasiliterer. Det negative feltet fra logoen er videreført som et gjennomgående designelement i identiteten, og forsterker konseptet om samspill og forbindelser. Fargepaletten og grafiske elementer ble valgt for å styrke gjenkjenneligheten og bygge en helhetlig profil på tvers av digitale og trykte flater.
Resultat
Den nye identiteten gir T-2 en tydelig visuell profil som skiller dem ut i markedet. Med bruk av sterke linjer og kontraster, samt varme farger, spiller vi både på en ryddig og sterk prosess, samt samhandling, tillitt og menneskelig varme. Dette er noe som T-2 Prosjekt kler meget godt, med den fokus de som firma har på gode samarbeid, ryddige prosjekter, og å skape trygghet i alle ledd av leveranser.
Logoen har allerede blitt godt mottatt internt og eksternt, og den fungerer som en sterk ramme når selskapet går inn i nye prosjekter. Den nye profilen visualiserer T-2s utvikling og bidrar til å kommunisere deres kompetanse og profesjonalitet i møte med kunder og samarbeidspartnere.
I prosessen har vi levert designplattform, logo, profil, fager og fonter, profilmanual, samt en basispakke med maler for e-post signatur, dokumentmal og presentasjonsmal.
Vi presenterer her stolt resultatet!