Revitalisering av identitet

Rem Offshore

Rem Offshore har fått revitalisert sin identitet. Fra en grundig merkevareprosess, til en komplett profil med oppfrisket logo, og utvidet fargepalett, har vi skapt noe sammen som er unikt og iøynefallende, men også gjenkjennelig «Rem».

Mockup av Presentasjon for Rem Offshore på storskjerm

Rem Offshore har en solid forankring i det maritime miljøet på vestlandet, med tradisjoner tilbake til 70-tallet. Tiden var inne for å løfte merkevaren og den visuelle identiteten, slik at selskapet tydeligere kunne kommunisere hvem de er og hvor de skal. Men en viktig del av prosessen var å ikke miste den sterke posisjonen og historien de allerede hadde.

Løsningen

Gjennom en grundig workshop med ansatte fikk vi innsikt i både kulturen, ambisjonene og verdiene som preger Rem Offshore. Vi fikk også kjenne på den smittsomme drivkraften i et fremtidsrettet selskap som er i stadig utvikling. Det å komme inn og jobbe sammen med engasjerte mennesker gir en fantastisk energi til det kreative arbeidet, og driver gode resultater.

Sammen utviklet vi en komplett merkevareplattform med visjon, misjon, nøkkelbudskap og tone of voice, med tydelig forankring i selskapets røtter og retning for fremtiden. Både norske og engelske tekster ble produsert for merkevareplattform og tone-of-voice.

Den eksisterende logoen ble videreført, men justert med forenkling, forsterking og rentegning, og fargepaletten ble revidert for å gi større fleksibilitet i bruk.

Resultatet

Etter arbeidet står Rem Offshore med en revitalisert merkevare som styrker deres posisjon og troverdighet i markedet. Resultatet er en helhetlig og fleksibel visuell identitet som fungerer på alle flater. De har fått et visuelt og språklig uttrykk som tydelig formidler hvem de er, og som gjør det enklere å kommunisere strategisk. Merkevaren har tydelige forankringer i deres maritime tradisjoner samtidig som de strekker seg mot fremtiden, nettopp slik budskapet «deep roots, high ambitions» understreker.

 

Fantastiske Osberget har virkelig imponert med å prikke inn Rem Offshore sin visjon, misjon og våre verdier. Resultatet er ei merkevareplattform og ein visuell identitet vi er skikkelig stolte av.

Fantastiske Osberget er enkle å samarbeide med, lette å spørre, kjappe å svare, flinke til å følge opp og gir seg ikkje før vi er fornøgd! Det gjer at vi gleder oss til nye prosjekt og samarbeid framover.

Anita Leine

Rem Offshore

Den eksisterende logoen til Rem Offshore var både sterk og gjenkjennbar. Justeringene ble derfor holdt subtile med forenkling, forsterking og rentegning av eksisterende formuttrykk. Logoen ble også grunnlaget for den øvrige profilen til selskapet, med eget ikonsett og grafiske formelement.

Fargepaletten ble videreutviklet for å sikre god kontrast og universell utforming, samtidig som den ble utvidet med tilleggsfarger for bredere bruk. Den oppdaterte profilen ble implementert i nye maler for presentasjoner, annonser og brosjyrer, og har klare føringer for bildebruk, typografi og designelement.

Logo mockup på vegg
Collage av slides fra bedriftspresentasjon
Gå til toppen