Visuell identitet og nettside for Almestranda

Norwegian Fjords Holiday

Vi har utviklet visuell identitet og nettside for sjøhytteprosjektet Almestranda. Prosjektet muliggjør kjøp av unike strandhytter på Sunnmøre. Gjennom design og strategisk kommunikasjon formidler vi både opplevelsen og potensialet. En sterk visuell profil og en smart nettsideløsning gir et godt salgsverktøy for hytteprosjektet.

sjøhytte logo design

Almestranda er et sjøhytteprosjekt utviklet av vår kunde Norwegian Fjords Holiday. De ønsket en samarbeidspartner med innsikt i branding og markedsføring. Målet var å skape et sterkt, salgsutløsende uttrykk for prosjektet, som appellerte til potensielle hyttekjøpere og investorer.

Løsningen

I tett samarbeid med kunden gikk vi inn i en strategisk prosess for å komme med ideer, bestemme oss for retning og velge ut viktige elementer å jobbe med. I prosessen har vi bistått med tekst, ideer for aktiviteter, visuell identitet, utvikling av annonser og utvikling av nettsiden.

Vi landet raskt på at det vi skulle formidle var noe mer enn et hytteprosjekt, men en livsstil. Almestranda byr på både sjø- og fjellopplevelser, badeliv og ro, aktivitet og kvalitet. Identiteten måtte fange alt dette, og samtidig fremheve prosjektets investeringsverdi.

Vi utviklet en ny visuell profil for Almestranda med utgangspunkt i stedets kvaliteter og målgruppens forventninger. Logoen består av en elegant sans-serif-font med tynne linjer hvor strekene i alle tre “A”-ene er formet som bølger. Dette symboliserer det moderne sjøhytte-konseptet og gir logoen en avslappet, innbydende stemning.

Fargepaletten bygger videre på blåtonene fra den visuelle identiteten vi utviklet for Norwegian Fjords Holiday, og er supplert med nyanser fra norsk natur: grønt, sand, brun og myk rosa. Sammen skaper de et harmonisk og innbydende uttrykk som passer både fjord, fjell og strand. I tillegg utviklet vi organiske mønstre inspirert av naturen, som gir identiteten en levende og taktil følelse på ulike flater som annonser, presentasjonsmateriell eller digitale flater.

Resultatet

En helhetlig visuell identitet og nettside som tydelig formidler Almestrandas unike salgsfortrinn – der kombinasjonen av moderne sjøhytte, norsk hytteliv, lokasjon og smart investering står i fokus. Den visuelle profilen gir prosjektet et gjenkjennbart og tydelig uttrykk, og styrker posisjonen som et attraktivt valg for målgruppen. Profilen er elegant, behagelig og eksklusiv, uten å miste det naturlige og organiske.

Se profilen i bruk på nettsiden, der vi har stått for komplett leveranse, fra design til utvikling og innholdsproduksjon.

Nettsiden er inviterende og søkemotoroptimalisert, slik at den er synlig i relevante søk. Den gir god informasjon om hyttene og området, og presenterer livsstilen rundt Almestranda med flotte bilder, interaktivt kart og tydelige CTA-er. Et digitalt verktøy som både inspirerer og konverterer.

Ta en prat med oss om visuell identitet og målrettet branding – vi løfter ditt neste prosjekt!

Kontakt Stine Johnsen på telefon 415 66 620 eller på e-post stine@osberget.no

moderne logo norsk hytteliv
fargepallett for moderne sjøhytter
Mockup av mobilvennlig nettside Almestranda
Mockup av responsiv nettside norsk hytteliv
kart over aktiviteter ved Vartdalsfjorden

Se lignende prosjekter

Gå til toppen