Vi rigger oss for fremtiden

Åge Grimstad, Lena Cavaliere og Stine Johnsen står sammen på en strand
av Lena Cavaliere
17. desember, 2025

Etter flere tiår ledet av gründerne Åge og Magne Grimstad, går Fantastiske Osberget inn i en ny fase. Fra november 2025 har vi fått ny eierstruktur, og et generasjonsskifte er i gang.

Bakgrunnen er udramatisk: Åge og Magne fyller 62 i 2026. De har bygget selskapet stein for stein, og ønsker å sikre at Fantastiske Osberget står støtt også i årene som kommer. Det handler om timing, ansvar og å skape rom for en strategisk nystart.

Fra ett søskenpar til et annet

Fantastiske Osberget har alltid vært familieeid med tvillingbrødrene Åge og Magne i spissen. Nå har vi bestemt at søstrene Stine Johnsen og Lena Cavaliere kommer til å drive selskapet videre i fremtiden.

– Vi rigger organisasjonen tidlig, sier Åge. – Stine og Lena får eierskap og ansvar nå, men jeg kommer til å være aktiv i mange år fremover. Dette handler om å bygge et solid fundament for fremtiden.

Stine har vært en del av Fantastiske Osberget siden 2009 og er kreativ leder. Lena kom inn i 2012 og er økonomiansvarlig. Sammen med Åge leder de byrået, hver med tydelige ansvarsområder. Det gir trygghet både internt og for kundene våre.

I tillegg har Anders Edvardsen kommet inn som styreleder og medeier. Han har vært med i styret siden 2019 og bidrar med strategisk retning.

To avdelinger. Ett faglig fellesskap.

Planer for videre utvikling er på plass både for avdelingen i Ulsteinvik og avdelingen i Oslo. Stine leder Oslo-kontoret, Åge leder Ulsteinvik.

– Det er en stor styrke for kundene våre at vi kan jobbe både selvstendig og tett sammen på tvers av kontorene, sier Stine. – Vi har høy kompetanse i begge miljøer, og kan hente hverandre inn der det gir mest verdi.

Ny strategi og profil på vei

Vi er i gang med vår egen merkevareprosess. Hildegunn Welle, senior designer siden 2009, leder arbeidet.

– Vi har utviklet oss, sier hun. – Vi har spisset B2B-posisjonen vår og definert tydeligere satsingsområder og bransjer. Det må også gjenspeiles i merkevaren.

Siden oppstarten har vi hatt sterke kundeforhold innen maritim sektor, VA, VVS og bygg- og anleggsbransjen. De siste årene har vi også bygget solid erfaring innen IT og teknologi, industriell teknologi, samt økonomi og finans.

– Vi kjenner markedene, menneskene og realitetene i disse bransjene, sier Stine. – Det gjør oss til en trygg partner å samarbeide med.

Det siste året har vi blant annet levert strategisk merkevarebygging, visuell identitet og nye nettsider for REM Offshore og Remøy Management. Vi har utviklet en omfattende multisite-løsning for Xledger som dekker Norge, Finland, Sverige, England og USA. I tillegg har vi produsert en merkevarefilm for Libra – med tydelig strategisk forankring og et klart budskap på tvers av kanaler.

– Vi merker tydelig at kundene ønsker mer strategisk rådgivning, sier Stine. – De vil ha hjelp til å finne ut hva de skal si, og hvordan de skal si det. Det er akkurat der vi har vår styrke.

Ny visuell profil og ny nettside lanseres tidlig i 2026.

Veien videre

Vi har et solid fundament, lang erfaring og en tydelig retning. Nå handler det om å forsterke posisjonen vår og fortsette å utvikle oss sammen med kundene våre.

 

Ansatte i Fantastiske Osberget samlet på strand
Fra venstre: Hildegunn Welle, Magne Grimstad, Stine Johnsen, Lena Cavaliere, Minjia Liu, Anette Storm Hovland, Synne Øye Myrvold og Synne Søllesvik
Gå til toppen